Om de HIP service te kunnen gebruiken met een Thomson SpeedTouch routers moet de interne VoIPclient van de router uitgeschakeld worden.
Bij het gebruik van een Siemens SE565 / Speedstream 6520 kan het voorkomen dat gesprekken na 37 seconden verbroken wordt of dat er helemaal geen spraak aanwezig is.
Wanneer je problemen ervaart met het opzetten van telefoongesprekken (bijvoorbeeld one way audio) en je gebruikmaakt van een Juniper NetScreen router in een NAT situatie, dan dien je op de CLI de SIP ALG uit te zetten. Dan kan met het volgende commando:
Mochten er problemen zijn met de HIP-dienst i.c.m. een Draytek 2500 dan is de oplossing hoogstwaarschijnlijk het uitzetten van de interne SIP ALG (Application Level Gateway). Deze ALG past de SIP pakketten dusdanig aan dat hierdoor problemen ontstaan om met ons platform te verbinding. Deze SIP ALG is middels de commandline van de Draytek uit te zetten.
Indien er problemen worden geconstateerd met het aanmelden van SIP Toestellen en een Cisco Router wordt gebruikt als xDSL modem/router, kunnen de volgende regels in de router toegevoegd worden: