De HIPPER App
De afstandsbediening van uw telefoon en centrale
Een verkorte gebruikers handleiding voor het gebruik van de Hipper App.
(Werkt uitsluitend in combinatie met een BelHIP+ dienst. Support leveren wij alleen aan klanten van BelHIP / Flexconcept)
Inhoudsopgave
Installatie op Iphone of Android
Verschil Gelijktijdig rinkelen en Anywhere
-
Introductie
“Bedien je kantoortelefoon met HIPPER. Wees overal bereikbaar op jouw manier, op jouw moment.” Zie ook het filmpje hiernaast.
HIPPER maakt het mogelijk de functies van uw telefooncentrale op een intuïtieve manier te bedienen.
Zo heeft u optimale controle over uw bereikbaarheid, overal: op kantoor, thuis, bij de klant en onderweg.
-
Afstandsbediening
HIPPER werkt als de afstandsbediening van uw bedrijfstelefooncentrale.
U kunt met HIPPER instellingen wijzigen zoals:
-
Niet storen
-
Doorschakelen (altijd, als niet bereikbaar, als in gesprek)
-
Verkort kiezen
-
Gelijktijdig rinkelen
-
en nog 15 andere telefoon centrale functies
Met HIPPER kunt u een binnenkomende oproep opnemen, u kunt een gesprek doorverbinden. Ook zijn uw contactpersonen en uw belhistorie (gebelde, gemiste en ontvangen gesprekken) aanwezig. Vanuit de belhistorie kunt u eenvoudig een gesprek opzetten.
-
Mobiliteit
HIPPER biedt tevens de controle over een aantal mobiliteitsmogelijkheden, zodat u via één enkel nummer te allen tijde bereikbaar kunt zijn,wanneer u dat wenst!
-
Anywhere – Als u onderweg bent of regelmatig wisselt van werkplek, koppelt u met Anywhere uw mobiele telefoon aan uw vaste nummer, zodat deze mee rinkelt als er wordt gebeld. Als u mobiel opneemt, ziet de beller gewoon uw vaste nummer. Met *11 kunt u het gesprek verplaatsen naar uw vaste toestel, als u tijdens het gesprek weer op uw werkplek aankomt.
-
Kantoor op afstand - Werkt u een dag vanuit huis; gebruik dan Kantoor op afstand – en uitsluitend uw thuistelefoon of mobiel zal rinkelen, omdat die nu onderdeel is van uw zakelijke telefooncentrale. Met HIPPER kunt u Kantoor op afstand eenvoudig instellen en vervolgens bellen, zonder dat er op de thuistelefoon kosten worden gemaakt.
-
Klik-en-bel – Met HIPPER laat u de telefooncentrale een gesprek opzetten. U wordt eerst zelf gebeld. Zodra u opneemt, belt de centrale uit.
-
Als u Anywhere of Kantoor op afstand aanzet, en uw thuis- of mobiele toestel heeft gekoppeld, gaat deze ook over. Op deze manier kunt u zakelijk bellen met uw thuistelefoon of mobiel, zonder dat u privé telefoonkosten maakt. Tevens ziet de persoon aan de andere kant van de lijn uw zakelijke nummer op zijn display.
-
Installatie
De HIPPER app is beschikbaar voor de iPhone en voor Android. Via de App Store (iPhone) en de Android Market kunt u de HIPPER installeren.
-
Installeren HIPPER voor iPhone
Om de HIPPER te installeren op uw iPhone doet u het volgende
-
Ga naar de App Store op uw iPhone en zoek op “hipper”
-
Installeer de app
-
Installeren HIPPER voor Android
Om de HIPPER te installeren op uw Android toestel doet u het volgende
-
Ga Android Market op uw Android toestel en zoek op “hipper”
-
Selecteer Hipper en installeer
In het vervolg van het document worden de schermen van de iPhone getoond. De werking voor de Android is nagenoeg hetzelfde.
-
Account informatie
Om de HIPPER te kunnen gebruiken is het nodig om uw account informatie in te voeren. Als u de HIPPER voor de eerste keer opstart verschijnt het account informatie scherm.
-
Start HIPPER op
-
Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in
-
Klik op herladen.
-
Hierna verschijnt een Controleren scherm.
Als uw gegevens correct zijn keert u terug op het account informatie scherm. Het is nu mogelijk de HIPPER te gebruiken.
-
Klik op "terug"om naar de instellingen te gaan.
Indien uw gegevens niet correct zijn wordt er een foutmelding gegeven. Ook kan het mogelijk zijn dat u geen HIPPER licentie heeft op het HIP platform. In dat geval wordt de foutmelding gegeven: “Uw account is niet geregistreerd voor het gebruik met HIPPER”. Neem in dat geval contact op met uw leverancier om de HIPPER licentie voor u te laten toewijzen.
-
Instellingen
HIPPER werkt als de afstandsbediening van uw bedrijfstelefooncentrale. U kunt met HIPPER instellingen op uw bedrijfscentrale aanpassen. In de onderstaande paragrafen worden de verschillende instellingen doorgenomen.
-
Niet storen
=De functie niet storen zorgt ervoor dat het toestel niet over gaat bij inkomende oproepen. Als uw voicemail is geactiveerd, worden deze oproepen doorgeschakeld naar de voicemail, anders krijgt de beller een ingesprektoon te horen.
Via de optie rinkelen bij doorschakelen laat het toestel een signaal horen wanneer er wordt doorgeschakeld (de praktijk wijst echter uit dat veel toestellen dit niet optimaal ondersteunen).
-
Tap Niet Storen – Actief AAN
-
Kantoor op afstand
Werkt u een dag vanuit huis? Gebruik dan de Kantoor op afstand functie – dan gaat uitsluitend uw thuistelefoon of mobiel zal rinkelen, omdat deze nu onderdeel is van uw zakelijke telefooncentrale. En dus niet het toestel op de zaak.
-
Vul het Kantoor op afstand – Telefoonnummer in
-
Tap Kantoor op afstand – Actief AAN
-
Klik-en-bel met Kantoor op afstand
Via de HIPPER kunt u de telefooncentrale een gesprek laten opzetten. U wordt eerst zelf gebeld. Zodra u opneemt belt de centrale uit. Via Kantoor op afstand gaat in plaats van uw kantoortoestel nu uw thuis- of mobiele toestel over Op deze manier kunt u zakelijk bellen met uw thuistelefoon of mobiel, zonder dat u privé telefoonkosten maakt. Tevens ziet de persoon aan de andere kant van de lijn uw zakelijke nummer in het display.
-
Anywhere
Met de functie Anywhere kunt u meerdere toestellen koppelen aan uw zakelijke telefoontoestel. Als u bijvoorbeeld onderweg bent of regelmatig niet op uw werkplek, koppelt u met Anywhere uw mobiele telefoon aan uw vaste nummer, zodat deze mee rinkelt als er wordt gebeld. Als u mobiel opneemt, ziet de beller gewoon uw vaste nummer. Met *11 kunt u het gesprek verplaatsen naar uw vaste toestel als u tijdens het gesprek weer op uw werkplek aankomt.
-
Klik op Anywhere
-
Tap Bel alle locaties naar AAN (dit zorgt ervoor dat alle locaties die zijn toegevoegd én aan staan ook worden gebeld bij klik-en-bel).
Via locatie toevoegen kunt u een telefoonnummer toevoegen. Dit nummer wordt toegevoegd aan de bedrijfscentrale en kan mee rinkelen als er wordt gebeld.
-
Zet voor elk toegevoegd nummer Doorschakelblokkering AAN om te voorkomen dat gesprekken in de voicemail belanden.
-
Voor elk nummer kunt u ervoor kiezen Bevestiging vereist aan te zetten. In dat geval zal u bij een inkomende gesprek dat u opneemt op het gekoppelde toestel gevraagd worden eerst een willekeurige toets in te drukken alvorens het gesprek naar u wordt doorverbonden.
-
Klik op Terug
-
Klik-en-bel met Anywhere
Via de HIPPER kunt u de telefooncentrale een gesprek laten opzetten (Klik-en-bel). U wordt eerst zelf gebeld. Zodra u opneemt belt de centrale uit. Als u via Anywhere één of meerdere toestellen heeft gekoppeld gaan deze ook over. Op deze manier kunt u zakelijk bellen met bijvoorbeeld uw thuistelefoon of mobiel, zonder dat u privé telefoonkosten maakt. Tevens ziet de persoon aan de andere kant van de lijn uw zakelijke nummer in het display.
-
Gelijktijdig rinkelen
De functie Gelijktijdig rinkelen laat meerdere vrij in te stellen nummers overgaan als uw zakelijke nummer wordt gebeld. Het toestel dat u als eerste opneemt kan het gesprek voeren. Zo kunt u bijvoorbeeld uw mobiele telefoon ook overlaten gaan om bereikbaar te zijn als u niet op uw werkplek bent.
-
Tap Gelijktijdig rinkelen – Actief op AAN
-
Kies Niet rinkelen bij in gesprek als u niet wil dat de andere nummers gebeld worden als u in gesprek bent. Wilt u dit wel dan kiest u Rinkel bij alle oproepen.
-
Voeg met Telefoonnummer toevoegen de telefoonnummers toe waarvan u wilt dat ze gelijktijdig mee rinkelen. U wordt geadviseerd bij de optie Bevestiging vereist aan te zetten als er op het nummer voicemail actief is om te voorkomen dat gesprekken worden doorgeschakeld naar de voicemail. Deze optie vraagt u namelijk eerst een toets in te drukken voordat het gesprek naar u wordt doorverbonden.
-
Verschil Gelijktijdig rinkelen en Anywhere
De functie gelijktijdig rinkelen en Anywhere lijken op elkaar. Toch zijn er essentiële verschillen. Het verschil zit hem in de rol die de telefooncentrale speelt bij gesprekken die plaatsvinden met toegevoegde telefoonnummers/locatie. Bij anywhere blijft de telefooncentrale het gesprek controleren. Bij gelijktijdig rinkelen zal de telefooncentrale ‘er tussenuit’ gaan en het gesprek ‘gewoon’ doorschakelen naar het externe toestel. Op dat moment zal de persoon aan de andere kant van de lijn ook gewoon het nummer van het toestel zien in zijn display (en dus niet het zakelijke nummer zoals bij Anywhere ). Ook is klik-en-bel niet mogelijk bij gelijktijdig rinkelen.
-
Profielbeheer
De functie profielbeheer geeft u de mogelijkheid vier bereikbaarheidsprofielen in te stellen. Deze profielen kunnen vervolgens via de HIPPER snel worden aangepast. De volgende profielen zijn beschikbaar:
-
Op kantoor
-
Niet op kantoor
-
Bezet
-
Niet beschikbaar
-
Tap op het gewenste profiel
Via de HIP Toolbar is het mogelijk de afzonderlijke profielen in te stellen. Meer informatie over het gebruik van profielbeheer en het instellen van de verschillende profielen is te vinden in de handleiding van de HIP Toolbar.
-
Altijd Doorschakelen
De functie altijd doorschakelen schakelt alle inkomende oproepen direct door naar een ingesteld telefoonnummer.
-
Vul het telefoonnummer in waarnaar u wilt doorschakelen
-
Tap Altijd doorschakelen – Actief AAN
-
Doorschakelen bij onbereikbaar
Met de functie doorschakelen bij onbereikbaar, worden oproepen doorgeschakeld naar en ander nummer als uw toestel niet bereikbaar is. Dit gebeurt als uw toestel om welke reden dan ook geen verbinding kan maken met de telefooncentrale (bijvoorbeeld als er een netwerkstoring is). Op deze manier kunt u toch bereikbaar zijn via een alternatief nummer.
-
Vul het telefoonnummer in waarnaar u wilt doorschakelen
-
Tap Doorschakelen bij onbereikbaar – Actief AAN
-
Vertraagd doorschakelen
Met de functie vertraagd doorschakelen kunt u een inkomende oproep automatisch laten doorschakelen naar een vooraf ingesteld nummer, als er niet binnen een bepaalde tijd wordt opgenomen. Bijvoorbeeld na 5 keer overgaan.
-
Vul het telefoonnummer in waarnaar u wilt doorschakelen
-
Selecteer na hoeveel keren overgaan u wilt dat er wordt doorgeschakeld.
-
Tap Vertraagd doorschakelen – Actief AAN
-
Doorschakelen bij Bezet
Met de functie doorschakelen bij bezet, kunt u oproepen doorschakelen als u in gesprek bent.
-
Vul het telefoonnummer in waarnaar u wilt doorschakelen
-
Tap Doorschakelen bij bezet – Actief AAN
-
Nummerherkenning blokkeren
Met de optie Nummerherkenning blokkeren kan de weergave van uw nummer worden uitgeschakeld. Degene die gebeld wordt krijgt uw telefoonnummer dan niet te zien.
Het is ook mogelijk voor een specifiek gesprek uw nummerherkenning te blokkeren. Toets daarvoor *67 voor het nummer dat u anoniem wilt bellen.
-
Klik op Nummerweergave blokkeren – Actief AAN
-
Account informatie
Door uw account informatie in te vullen kan HIPPER zich aanmelden bij de telefooncentrale, zodat de applicatie toegang heeft tot alle functies waarover u de beschikking heeft. Dit is reeds beschreven in hoofdstuk Fout: Bron van verwijzing niet gevonden.
-
Klik-en-bel
Bellen via HIPPER betekent altijd klik-en-bel: U geeft met HIPPER de telefooncentrale de opdracht om een gesprek op te zetten. Zodra u een oproep start wordt u eerst zelf gebeld (er moet immers verbinding met uw toestel worden gemaakt). Als u opneemt belt de centrale uit naar het ingegeven nummer.
Normaal gesproken zal uw vaste werkplektoestel overgaan. Als u Kantoor op afstand of Anywhere aanzet, zal ook u smartphone overgaan.
HIPPER
|
Kantoor op afstand
|
Anywhere
|
|
Klik-en-bel |
uit |
uit |
Kantoor toestel gaat over |
Klik-en-bel |
Aan |
uit |
Mobiele toestel gaat over |
Klik-en-bel |
uit |
Aan (mobiel nummer) |
Kantoor toestel én |
U kunt op verschillende manieren een oproep starten:
-
Via het toetsenbord – toets een nummer in
-
Via contactpersonen – zoek een contactpersoon op, zowel in de bedrijfscontacten van de telefooncentrale als in uw contacten op uw smartphone
-
Via gesprekkenlijst – zoek in de gesprekkenlijst een eerder ontvangen, gemaakt of gemist gesprek.
-
Doorverbinden
Als u gebeld wordt kunt u met HIPPER het gesprek bedienen. Het is mogelijk een beller door te zetten naar de voicemail of een gesprek door te verbinden. U kunt hiervoor tijdens het gesprek HIPPER opstarten. HIPPER zal dan de gespreksstatus laten zien en de buttons ‘Doorverbinden naar voicemail’ en ‘Doorverbinden’.
Als u ‘Doorverbinden naar voicemail’ tapt zal het gesprek direct worden doorgezet naar de voicemail. Deze knop is ook nog tijdens het gesprek zichtbaar. Het kan handig zijn iemand te vragen even een reminder in te spreken, zodat u het bericht later in uw e-mail box tegenkomt en kan afhandelen.
Als u ‘Doorverbinden’ kiest kunt u het nummer van de persoon waarnaar u wilt doorverbinden intoetsen. Zodra u op doorverbinden tapt zal het gesprek direct worden doorverbonden.